eBay fund #110 Black N White

Boganmeldelse: Your Beauty Mark af Dita Von Teese

dita-your-beauty-mark-book-giveaway-3

Indlægget indeholder reklamelinks | De læsere der har fulgt med længe ved, at jeg har samlet på beautybøger. Samler stadig, men mit fokus har ændret sig, så nu er jeg begyndt at sælge ud (hvis nogle er interesseret) og fokusere på de lidt mere specielle beautybøger, der enten er over 50 år gamle, eller som er meget faglige om hudpleje.

Dog har jeg længe have Dita Von Teeses Your Beauty Mark, på ønskelisten, men fik den så lånt af en veninde – og den blev læst fra start til slut på ingen tid! Kunne jeg tænke mig den til samlingen – jah, det kunne jeg faktisk godt, og vil gerne fortælle lidt om bogen…

Bogen er en overraskende stor moppedreng på over 2 kg og 400 sider, med mange flotte billeder og trin-for-trin guider. Bogen indeholder mange af de samme emner, som de klassiske nyere beautybøger indeholder, lidt om livsstil som kost, træning, indre velvære og selvfølgelig masser om hudpleje, makeup og hår. Når det så er et så stort stilikon som Dita Von Teese, som klare næsten alle sine beautyrutiner selv – og farver sit hår med den billige farve fra supermarkedet, bliver den lidt interessant, da hun næsten er essensen af glam. På den måde får du tips til hvordan du skaber dit eget beauty mark, hvor hvordan du faktisk kan få lidt Dita-glam i dit liv, med tips til hendes personlige get ready playliste eller hendes favoritprodukter som du kan finde i både din lokale Matas og MAC Cosmetics– vidste du f.eks. at hendes ikoniske røde læber bl.a. er med læbestifter fra Maybelline?

dita-von-teese_in-the-looking-glass-by-ali-mahdavi

Bogen indeholder en god portion historie makeup og andre beautyrutiners oprindelse med videre og vintage med tips til at finde gode vintagefund og bruge dem – f.eks. hvordan man flytter en ny læbestift til et gammelt vintageetui. Der er også interviewes med andre store stjerner, makeupartister og selv Ditas mor, med tips til skønhed – og lidt en løftet pegefinger til hvordan man ikke skal lade sig gå i forfald.

Som beautybog synes jeg bogen kommer godt igennem fra A til Å, med alt fra hårfjerning til negleform, hendes ikoniske frisure, kirurgi, og samtidig lærer du også Dita Von Teese nærmere at kende og hvordan hun gør sig klar til sine store shows.

Jeg synes generelt bogen er god, med smukke billeder, selvom det til tider kan føles lidt som om den trækker ud i forhold til min smag, og andre gange kunne jeg bruge flere detaljer. Hendes trin-for-trin guides er ikke ligefrem for begyndere, men man bliver alligevel fanget af hendes transformationen, og der er masser af gode fif imellem. – Jeg har i hvert fald skrevet en hel liste med ting jeg er på udkig efter, efter inspiration fra bogen.

Generelt er det en bog for dig, som er vild med vintage, glam eller er en Dita Von Teese fan. Er du ingen af delene, vil du nok ikke få noget ud af denne, da den flyder over af alle tre ting! Men er du til det, er det en must read.

Bogen kan løbes på Saxo, Plusbog og iMusic.