eBay fund #93 - forårs fornemmelser

Er du også en “Sheng Nu” (leftover woman)?

HUSK AT SLÅ UNDERTEKSTER TIL 

*Indlægget er sponsoreret*

Ligesom Vesten har Dove til at lave smukke kampagner omkring kvinders selvforståelse, har Asien SK-II.
I kampagen “Marriage Market take Over” belyses problemet af asiatiske kvinder der bliver presset til at blive gift før de selv vil – for ikke at være en “Sheng Nu” – en leftover woman, som er et nedværdigt udtryk om ugifte kvinder over 25 år. Denne video rørte mig virkelig, og tror de fleste kan relatere til filmens budskab, om selv at vælge vores skæbne. Så selvom den er sponsoreret, ville jeg stadig have delt en med jer, hvis jeg havde kendt til den før.

I det gamle Kina var ægteskab lig med rettigheder og sikkerhed og derfor en del af kulturen at blive gift tidligt. I dag er det anderledes, men de ældre generationer er meget uforstående overfor døtres valg at prioriterer karriere eller vente på den rette. Forældre tror det er fordi de ikke kan og med gode hensigter reklamere forældre for både deres sønner og døtre på “the marriage market”, hvor der er angivet alt fra deres vægt og højde til indkomst og ejendele, nogle gange uden at børnene ved det – skræmmende!

I “Marriage Market take Over” står hundredevis af kvinder frem på ægteskabsreklamerne på til marrige market, med personlige kilsner om, at de selv vil skabe deres egen skæbne. Smukt!

#changedestiny

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Har du læst dette?

eBay fund #93 - forårs fornemmelser